Cum să câștigi în afaceri folosind datele proprii

Viitor%20Digital

Cuprins

Introducere

„Imaginează-ți că încerci să asamblezi un puzzle cu piese din mai multe puzzle-uri diferite, fiecare piesă fiind esențială, dar toate sunt împrăștiate prin diverse cutii. Frustrant, nu-i așa? Acum, imaginează-ți cum ar fi să transformi fiecare raport al companiei tale din „Nu știu ce înseamnă asta” în „E ușor de înțeles”, integrând perfect fiecare aspect al afacerii tale într-un tablou de bord puternic.

Dacă dorești să monitorizezi cu ușurință activitățile importante din afacerea ta, așa cum ar face un maestru al puzzle-urilor care știe instantaneu unde se potrivește fiecare piesă, acest articol este pentru tine. Vom explora cum tablourile de bord îți pot oferi claritate și perspectivă asupra propriilor date, făcând operațiunile afacerii tale la fel de simple precum completarea unui puzzle perfect.”

Haosul de dinaintea implementării dashboard-urilor

Când îți începi propria afacere, poți fi copleșit de nenumăratele metrici și rapoarte de pe diferite platforme. Și cu siguranță se simte ca și cum ai încerca să navighezi o navă printr-o furtună fără busolă. Totul este haotic și nu ai nicio idee cum să te concentrezi pentru a duce afacerea la nivelul următor.

Aceasta este povestea majorității proprietarilor de mici afaceri: fie cred că trebuie să urmărească toate metricele posibile, fie nu urmăresc nimic. Dar descoperirea corelării datelor într-un dashboard întotdeauna îi ajută să-și propulseze afacerea.

Depășit de date

Într-o afacere tipică, există o mulțime de metrici, de la metrici de marketing, cum ar fi reclamele pe Facebook și vizitatorii site-ului, la metrici de vânzări, cum ar fi lead-urile și conversiile. Apoi, avem metrici de suport, cum ar fi tichetele nesoluționate și nivelurile de satisfacție ale clienților. Sunt deja foarte multe de urmărit și nici măcar nu am atins încă metricele esențiale legate de propriul tău produs.

Gândește-te la procesul de angajare: nu ocupi toate posturile dintr-o dată. Adaugi noi roluri pe măsură ce compania ta crește. În mod similar, poți dezvolta propriile tale metrici pas cu pas, adăugându-le pe cele de care ai nevoie pe măsură ce le găsești utile.

Importanța urmăririi metricelelor potrivite

Așadar, dacă nu ai încă o relație bună cu metricele, trebuie doar să începi și să le adaugi pe cele mai importante. Te întrebi de ce este acest lucru esențial?

Dacă compania ta este în creștere, ai nevoie de metrici pentru a ști ce faci bine și cum poți repeta și îmbunătăți procesul. Dacă compania ta nu crește, ai nevoie de metrici pentru a descoperi constrângerile și pentru a găsi noi modalități de a aborda problema.

Integrarea dashboard-urilor

Cele mai multe soluții software au deja unele metrici, dar adesea oferă doar informații parțiale. De exemplu, Google Analytics îți spune câte persoane au vizitat pagina ta web. CRM-ul tău arată câți clienți potențiali ai, iar aplicația ta financiară arată câți clienți au plătit.

Aceste date fragmentate pot deveni cu adevărat haotice atunci când încerci să monitorizezi întregul proces. De exemplu, câte achiziții ai dintr-o campanie publicitară?

Descompunerea soluțiilor dashboard

Nivelul unu: Datele sunt dezorganizate

Soluțiile externe SaaS, cum ar fi Meta Platforms și HubSpot, oferă o mulțime de rapoarte. Sarcina noastră este să le filtrăm și să păstrăm doar ceea ce este relevant. Acest lucru nu ar trebui să fie un proces complex. Ia doar o foaie de hârtie, notează metricele importante și apoi filtrează-le în platforma corespunzătoare. Acum ești la nivelul unu și poți începe măsurătorile reale.

Nivelul doi: Datele nu sunt corelate

Ce se întâmplă când folosești soluții diferite, fiecare cu propriile metrici? Trebuie să conectezi punctele pentru a avea o sursă unificată de adevăr. Există doi pași pentru a realiza acest lucru:

  1. Integrează metricele tale: Instrumente precum Zapier, Make, sau chiar soluții open-source precum N8n sau ActivePieces te pot ajuta să realizezi acest lucru.
  2. Creează tablouri de bord interactive: Folosind cod personalizat sau o soluție open-source precum Superset sau Metabase. În acest fel, ai un punct centralizat pentru a urmări fluxurile de la un capăt la altul.

Mai mult, poți crea astfel de tablouri de bord interactive pentru toate departamentele tale, astfel încât fiecare să aibă propriul set de metrici de urmărit. Acum ești la nivelul doi, dar există mai mult.

Nivelul trei: Transformarea datelor în informații ușor de înțeles

Ce se întâmplă dacă datele sunt încă prea greu de înțeles și de luat decizii corecte? Nivelul trei este transformarea datelor în informații ușor de înțeles. Deoarece ai realizat deja integrările până în acest punct, poți folosi cu ușurință ChatGPT sau un model open-source ajustat pentru a obține informațiile de care ai nevoie.

Acest lucru se poate face printr-o interfață de chat, un rezumat prin e-mail pentru managerul de departament sau un component interactiv al tabloului de bord cu interpretări. Managerii pot vedea metricele, pot face presupuneri și apoi le pot valida cu ajutorul IA.

Decizii mai bune în business

Prin valorificarea puterii tablourilor de bord, poți transforma modul în care vezi și utilizezi datele afacerii tale. Imaginează-ți că ai toate metricele cheie într-un singur loc, ușor de înțeles și de acționat. Ce-ar fi dacă ai putea identifica exact ce funcționează și ce are nevoie de îmbunătățiri?

Începând cu filtrarea și organizarea metricelor tale, apoi integrându-le pentru a crea o sursă unificată de adevăr și, în cele din urmă, făcând datele ușor de înțeles prin instrumente avansate precum ChatGPT, poți obține informații de neprețuit.

De ce să te lupți cu date fragmentate și rapoarte neclare când poți avea o vedere cuprinzătoare a proceselor afacerii tale? Tablourile de bord te ajută să identifici zonele care necesită îmbunătățiri și să iei decizii informate care îți propulsează afacerea înainte. Fie că firma ta este în creștere sau se confruntă cu provocări, metricele potrivite și integrarea datelor îți pot oferi claritatea necesară pentru a reuși.

Cum începi? Începe cu cele mai importante metrici și construiește treptat tabloul de bord pentru a include o vedere cuprinzătoare a întregului proces de afaceri. Cu abordarea potrivită, tablourile de bord vor deveni un instrument esențial pentru atingerea obiectivelor tale de afaceri.

Viitorul iți aparține

Vrei să afli cum digitalizarea îți poate schimba afacerea?